Termometr Uczuć – TUS - Nazywaj i mierz emocje
„Termometr Uczuć – TUS” to innowacyjna pomoc dydaktyczno-terapeutyczna wspierająca rozwój kompetencji emocjonalnych u dzieci i młodzieży. Narzędzie umożliwia uczestnikom rozpoznanie, nazwanie oraz określenie intensywności emocji na skali od 0 do 10 w bezpieczny i angażujący sposób.
Zestaw doskonale sprawdzi się w pracy z dziećmi w wieku 7–14 lat podczas zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), zajęć wychowawczych, terapii indywidualnej i grupowej, lekcji wychowawczych czy godzin z pedagogiem i psychologiem szkolnym.
Zawartość zestawu
- Termometry emocji z miejscem na nazwę emocji
- Emocje w formie kółek do wycięcia (24 emocje)
- 40 gotowych historii z życia dzieci i młodzieży (20 dla grupy wiekowej 7-10 oraz 20 dla dzieci w wieku 11-14 lat).
- Instrukcja dla nauczyciela lub terapeuty
Obszary, które wspiera praca z termometrem:
- rozwój samoświadomości emocjonalnej
- nauka nazywania emocji i wyrażania ich w konstruktywny sposób
- rozwijanie empatii i zrozumienia emocji innych
- regulacja emocji i radzenie sobie z napięciem
- budowanie słownictwa emocjonalnego
- rozwijanie umiejętności społecznych (w szczególności w pracy TUS)
Gdzie i kiedy warto używać „Termometru Uczuć”:
- na początku i końcu zajęć jako forma check-in i check-out
- podczas omawiania trudnych sytuacji i konfliktów
- jako element pracy z bajką, historyjką, scenką lub podczas rozmowy o uczuciach, które odczuwamy
- w pracy indywidualnej z dzieckiem, które ma trudność z rozpoznawaniem lub komunikowaniem emocji
- podczas terapii pedagogicznej, psychologicznej, logopedycznej i wychowawczej
- w klasie jako forma budowania klimatu otwartości i rozmowy o emocjach
Dla kogo przeznaczony jest zestaw?
- dzieci i młodzież w wieku 7–14 lat
- uczniowie klas I–VIII
- dzieci z trudnościami emocjonalnymi, społecznymi i adaptacyjnymi
- uczestnicy zajęć TUS
- nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, terapeuci pracujący z grupami i indywidualnie