Asertywność – Karty sytuacyjne
Zestaw do pracy z dziećmi w wieku 9-11 lat
W zestawie „Asertywność – Karty sytuacyjne” znajdziesz 35 kart, które pomogą dzieciom w nauce asertywności i skutecznego wyrażania swoich uczuć, myśli i potrzeb. Każda karta przedstawia konkretne, życiowe sytuacje, z którymi dzieci mogą się spotkać na co dzień, a do każdej sytuacji przygotowane są dwie propozycje odpowiedzi. Dzieci mają możliwość wybrania jednej z nich oraz wpisania własnej odpowiedzi, co pozwala im na aktywne zaangażowanie się w proces nauki.
W zestawie:
- 35 kart sytuacyjnych z opisami codziennych sytuacji, które wymagają asertywnego zachowania, np. „Twoja koleżanka prosi Cię o pomoc w zadaniu, ale Ty masz już swoje obowiązki”.
- 2 propozycje odpowiedzi do każdej sytuacji, z których dzieci wybierają jedną. Odpowiedzi pomagają rozpoznać, która z nich jest asertywna, a która nie.
- Miejsce na własną odpowiedź – dzieci mogą stworzyć własną, asertywną reakcję na sytuację, co zachęca je do refleksji i wyrażenia swoich uczuć.
- Scenariusz zajęć – gotowy do użycia plan, który pomoże nauczycielom poprowadzić zajęcia, w tym ćwiczenia oparte na kartach sytuacyjnych.
- Wprowadzenie tematu – pomocne wskazówki dotyczące wprowadzenia dzieci w temat asertywności oraz roli, jaką odgrywa w codziennym życiu.
- Zakładki z cytatem – inspirujące cytaty do rozdania dzieciom na zakończenie zajęć, które przypomną im o sile asertywności.
Wiek dzieci:
Zestaw jest przeznaczony dla dzieci w wieku 9-11 lat, idealny do pracy na zajęciach wychowawczych, psychologicznych, TUS (Trening Umiejętności Społecznych) oraz w grupach terapeutycznych.
Korzyści płynące z korzystania z kart sytuacyjnych:
- Rozwój umiejętności asertywnych – dzieci uczą się wyrażania swoich potrzeb i granic w sposób szanujący siebie i innych.
- Zwiększenie pewności siebie – poprzez ćwiczenia w odpowiednich sytuacjach, dzieci uczą się wyrażania swoich uczuć bez lęku, co zwiększa ich poczucie własnej wartości.
- Budowanie zdrowych relacji – dzieci uczą się, jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty i komunikować się z innymi.
- Rozpoznawanie emocji – dzieci uczą się identyfikować emocje w różnych sytuacjach oraz wiedzą, jak na nie reagować w sposób asertywny.
Dla kogo:
- Nauczycieli prowadzących zajęcia z zakresu wychowania, TUS, wychowawczych lub psychologicznych.
- Psychologów i terapeutów pracujących z dziećmi w zakresie rozwoju umiejętności społecznych i emocjonalnych.
- Rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom w nauce asertywności i budowaniu pewności siebie w codziennym życiu.
Zestaw „Asertywność – Karty sytuacyjne” to skuteczne narzędzie, które pomoże dzieciom wykształcić umiejętności niezbędne do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami społecznymi, rozwijania pewności siebie i budowania zdrowych relacji z innymi. Plik PDF - wysyłka na e-mail w formie cyfrowej.